Saturday 29 December 2012

Keputusan PMR saya

Balik rumah terus mandi ,
Lepas mandi masuk bilik ,
Keputusan PMR telah diketahui ,
Alhamdulillah , keputusan baik . .

Assalamualaikum wbt . . Kaifa halukum ? ? Alhamdulillah , ana bilkhair . . Macam mana keputusan korang ? ? Mesti keputusan korang baik-baik kan ? ? Amin laa . . Kepada yang tak beroleh keputusan yang baik , SPM menanti kita . . Pada pelajar Sekolah Menengah Agama (Lughatul Quran-khususnya) , kita boleh tebus semasa Sijil Menengah Agama(SMA) nanti . .

Keputusan saya ? ? Saya mengambil 9 subjek dan memperoleh 8A 1B . . Alhamdulillah sebab saya dapat mengharumkan nama sekolah , membanggakan emak dan ayah , dan membuktikan bahawa pelajar sekolah agama sememangnya boleh berjaya walaupun kami belajar sebanyak 18/19 subjek . .


klik untuk gambar yang lebih besar
Yang saya suka , saya terasa seperti artis pulak masa tu sebab ramai cakap tahniah . . Cikgu Maisarah (blog beliau) telefon saya semata-mata nak ucapkan tahniah (dan lain-lain) . . Dan , yang paling saya suka ialah hadiah . . Hehehe . . Atok , nenek , dan makcik-anak kedua (sebelah ayah-anak pertama) masing masing memberi saya RM100 . . Makcik-anak ketiga , bagi saya seutas jam tangan jenama Polo Club Britannia , berharga RM200 lebih , tapi tak tahu lah kalau berapa harga yang dijual sebab katanya dah diskaun . .

Atok saya bukan bagi duit saja , malahan dia juga bagi pantun . . Dia memang kreatif orangnya . . Sebab itu saya selalu letak pantun dalam blog saya . . Saya nak puisi tradisional ini tidak dilupakan . . Mak ayah saya tak beri saya hadiah . . Mungkin mereka nak hadiahkan saya motor agaknya lah . . Hehehe . .

Tapi , saya tak harapkan sangat sebab , saya yang nak hadiahi mak ayah saya dengan keputusan saya ini . . Terima kasih Mak dan Ayah sebab sentiasa doakan Wan sehingga berjaya . . Terima kasih Ayah sebab selalu meluangkan masa pagi , petang  , dan malam untuk hantar Wan ke sekolah . . Wan sayang Mak dan Ayah . . I love both of you . .

Sekian sahaja . . Wassalamualaikum . .

No comments:

Post a Comment