Tuesday 1 November 2011

PEperiKSAAN aKHIr tAhUn!!¡¡!

Ilmu hendaklah kita jaga,
Agar ia sentiasa terpelihara,
Peperiksaan akhir tahun sedang tiba,
Marilah berusaha untuk berjaya...

FAHAMILAH ISI KANDUNGANNYA!
Assalamualaikum... Alhamdulillah, pada waktu sekarang ni saya sempat blog ni... Saya dah lama tak buka blog ni sebab sekarang ni musim peperiksaan... So, I didn't want to open it during my last year exam... But, today was Tuesday, I so bored and suddenly I remembered this blog... Please pray for my success... Hehehe. Jangan MARAH!!! 

Target saya untuk peperiksaan akhir tahun ni ialah nak dapat 9A (tak termasuk sivik). Kalau nombor dalam kelas, saya tak kisah sangat sebab andai saya dapat 9A, saya mesti TOP ONE... Tapi, reason lain sebab, tahun depan, saya telah melangkah ke alam TINGKATAN 3.. PMR menanti saya..

BUDAK-BUDAK PUN TAHU NAK BERJAYA!!!
Lagipun, tajuk-tajuk untuk peperiksaan PMR masuk sukatan pelajaran untuk tingkatan 1 & 2 sekali.. So, I will start from here... Bak kata pepatah 'berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian'.. Kalau kita nak berjaya mesti bersusah dahulu... Mana boleh berjaya tanpa usaha..

Atau kata pepatah yang lain iaitu, 'sediakan payung sebelum hujan'.. Maksudnya, kita hendaklah sedia dalam semua perkara atau perkara tersebut tak akan menjadi... Jangan masa dah hampir periksa baru buka buku... Susah masuk dalam kepala... Rasanya, cukup sampai sini.... Sekian, wassalamualaikum...

No comments:

Post a Comment