Saturday 30 March 2013

Hilang Telefon?

Apam pisang apam balik ,
Makan bersama air susu ,
Sebuah perkongsian yang menarik ,
Tips dari muka buku .

Assalamualaikum . . Tips ini kita kena lakukan sebelum hilang telefon sebagai langkah berjaga-jaga . . Kalau dah hilang sebelum tahu tips ini , mungkin yang terbaik laporkan pada polis jela kot . .

Tips TELEFON KENA CURI

Bagaimana jika telefon bimbit anda dicuri. Anda boleh menjadikan ia tidak dapat diaktifkan dengan menekan nombor siri yang terdapat di telefon bimbit anda, sila dail *#06# dan 15 digit nombor siri telefon bimbit anda akan tertera di skrin. Nombor ini adalah unik untuk setiap telefon bimbit.

Catatkan nombor siri ini dan simpannya di tempat Selamat. Bila telefon bimbit anda dicuri, anda boleh hubungi pusat servis telefon bimbit anda dan berikannya kod nombor siri tersebut. Mereka kemudiannya akan mengunci sistem dalam telefon bimbit anda dan sesiapa sahaja yang mencurinya pasti hampa kerana walaupun kad simnya telah ditukar, dia tidak akan berupaya mengaktifkan kembali telefon bimbit tersebut. Jadi, walaupun ia di curi,namun sekurang-kurang ­nya anda berpuas hati kerana si pencuri takkan boleh menggunakannya ataupun menjualnya.

Wassalamualaikum . .

No comments:

Post a Comment