Friday 11 May 2012

SAHABAT VS KAWAN

Semakin ku ingin rapati SAHABAT,
semakin ku jauh darinya dek halangan melintasi . .
Ingin ku mengadu pada seseorang,
insan bernama SAHABAT . .

Tetapi, benteng bernama KAWAN telah menghalang . .
Adalah seharusnya aku mengadu pada Yang Maha Mendengar
kerana aku adalah makhluk ciptaan-Nya . .
Lebih baik aku menangis
tanpa SAHABAT di sisi
kerana ALLAH sentiasa ada bersamaku . .

Saat ada INSAN datang menghampiri,
lantas aku mengelap titisan air mata yang bermanik di mata . .

Menjarakkan hubungan bukan atas dasar kerelaanku . .

Mungkin bahkan sememangnya
ada HIKMAH atas setiap yang berlaku . .

Tapi demi KAWAN,
demi KAWAN yang mahu mendekati SAHABAT,
pengorbanan perlu dilakukan . .
Anggapanku, akulah yang perlu mengundurkan diri,
akulah yang wajar ditolak ke tepi . .

Kerana,
bukan setiap detik yang berlalu
aku sentiasa di samping SAHABAT . .
Sesungguhnya, aku sendiri mengaku,
aku bukanlah SAHABAT SEJATI mu . .

No comments:

Post a Comment