Wednesday 25 January 2012

MEngAPa SAhaBAT??? - DiaRI hATi

sungguh sedih sahabat pergi,
hanya menangis di kala sepi,
diari hati tiada siapa mengerti,
hanya ALLAH yang memahami...

Assalamualaikum.. Tepat jam 12.20am (20 minit selepas 21 Jan 2012), pada tarikh 22 Jan 2012. Saya mengetahui ape yang membuat perasaan menjadi sangat gelisah.. Benar lah sangkaan saya.. Cume 1 mesej sahaja, hanya 1 ayat sahaja, cukup untuk membuat saya merasa sangat sebak mengetahuinya.. 

FRIENDSHIP NEVER ENDS
Perkre yg sangat saya takutkan berlaku dalam persahabatan bakal berlaku lagi... Cukuplah, saya merayu pada Tuhan Yang Maha Esa, jangan lah berulang lagi perpisahan dalam persahabatan ini.. Mengapa mereka perlu hadir dengan memberi ketenangan, ketulusan, keceriaan walaupun mereka akan pergi jauh dari pandangan mata ku yg terbatas.. Saya tak sanggup menghadapi perpisahan 2 jiwa lagi..

Cukuplah jika mereka tiada selalu di sisi ku, jika ku masih mampu menatap wajah mreka yang selalu memberi ketenangan, dan YA ALLAH, TUHAN YANG MAHA MENDENGAR, dengarlah dan perkenanlah doa hambaMu yang kerdil lagi hina, hamba merayu, jangan lah ENGKAU pisahkan lagi insan-insan yang ku gelar TEMAN SEJATI, TEMAN SEHIDUP SEMATI... ان الله سميعا ..بصيرا..



Semua nak tahu tak sape yang saya maksudkan ni? Nama dia Muhammad KhairulMarzuqi.. Walaupun saya jarang bersembang atau SMS dengan dia, tapi, dialah yang berada di atas sekali dalam carta sahabat saya. Saya jarang bersembang dengan dia sebab dia selalu sibuk dan saya tak nak kacau dia... Saya tak nak SMS dia sebab takut ganggu dia.. Saya SMS dia bila ada hal penting sahaja, andai dia balas, saya akan tanya dia sibuk atau tak.. Saya kadang-kadang cemburu jugak sebab dia rajin sangat.. Bila SMS dia, mesti dia buat kerja sekolah atau buat nota sendiri.. Saya ni jenis yang pemalas sikit... Dan suka buat perkara lambat dan tangguh.. Hehehe...
TAK NAK LETAK GAMBAR KAWAN SAYA,
PERLU KEBENARAN MEREKA DULU.. HE3.




Nak tahu tak siapa kawan saya yang dah pindah dan buat saya sebak dengar berita perpindahan dia? Nama di pula Muhammad Nabil Fahmi... Asalnya, saya paling tak suka dia.. Sebab dia berlagak.. Bila dah lama2 kenal dia, baru saya kenal dia dengan lebih mendalam.. Dia bukanlah berlagak... Tapi, siapa2 yang duduk sebelah dia memang kena sabar, sebab dia suka bercerita. Tak kisah la kita sedang buat apa, bila dia nak bercerita, dia akan cerita juga.. Kita kena dengar je... 


Dua-dua orang ni sahabat saya yang TOP 5.. Rasanya, kita tetap kena kacau sahabat kita walau pada bila2 masa sahaja... Sebab, apabila jarang berhubung, maka hubungan itu semakin renggang.. Masa tahu Nabil pindah, saya cuma sebak je.. Segan nak nangis sebab dekat sekolah, dalam bilik guru... Tak kan nak nangis, malu lah... Tapi ada 1 malam tu, saya nangis sebab Nabil pindah.. Tak tahu kenapa baru saya rasa kehilangan dia.. Pelik kan saya ni...
SAYANGILAH SAHABAT ANDA!!!


Tak tahu lah kalau si Marzuqi ni pindah, apa yang saya akan buat tanpa dia.. Memang saya masih boleh berhubung, tapi saya nak bersua muka dengan dia.. Saya memang paling benci dengan PERPISAHAN.. Sebab pada usia saya yang sekarang ni, SAHABAT lah antara orang yang paling saya perlukan untuk bersama-sama mencapai kejayaan.. Kita tak boleh hidup tanpa insan yang bergelar teman kan? Oleh itu, bersama-sama lah kita sentiasa menjaga ukhuwah yang telah terbina.. 

Dan sebelum berakhir, lagu SAHABAT oleh AIZAT (lagu background blog ni) ni buat mereka yang telah pergi jauh dari saya... Dan video berikut adalah kenangan saya di 2 Syafiee bersama sahabat.. Carilah mana sahabat yang saya ceritakan di video tersebut..  Enjoy it.. Sekian sahaja ... Wassalamualaikum...

#sumber ayat diperolehi dari dalam hati saya..
SAHABAT SEJATI
UMPAMA POHON RENDANG
YANG DAPAT MENJADI
TEMPAT UNTUK BERTEDUH



PAUSE DULU LAGU BACKGROUND BLOG NI (KAT ATAS),
KALAU NAK MENGHAYATI VIDEO INI..

No comments:

Post a Comment